[an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive]

Wednesday, May 1

Miami Herald Peru-controlled newspaper would hurt press, group says: "Vargas has asked a judge to appoint a trustee to take over the management of Expreso because of the charges against Calmell del Solar, who has admitted to the bribes. Vargas argues that Calmell del Solar used the money to prop up Expreso, thereby corrupting the daily. The press association argues that the move to name a state trustee would violate the rights of the daily's majority shareholder. Calmell del Solar owns only 13 percent of Expreso's shares. Expreso's readership has dwindled to less than 30,000 since the corruption scandal broke more than a year ago." The government is in a tough position -- how can you push corruption in the media when those moves are viewed as an encroachment on the freedom of the press.



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?